domingo, 20 de abril de 2014

10 months

Exactly 10 months ago, I took a flight to the US. That was not just a flight, but a flight that changed myself. 25 years old on my back, I decided to take a break from my journalist's life and ''to give a face to slap'' as we say in portuguese. Doesn't make sense in English, but whatever. Anyway, I quit my job,left my family and friends to face the unknown. Actually to confront my unknown side - but I didn't realize at that time.

Here I am! Two more stamps on my passport, many states visited, friends made from differents countries and unforgettable funny days. Ah, stories... I can buy as many things as I want or save money as much as I can, but nothing can make me happier and fulfilled than these days I've been living for this past year!

Priceless moments that I'll always remember when I look at my photos. Those will always put a smile on my face, every single time that I catch them. Better - I'll have an opportunity to tell my children how much I was happy and encourage them to be brave and break the world!

On the other hand, for 10 months I've been learning how painful is to live far away from your peers. How saudade - a Portuguese word that can be described as a deep emotional state of mind, when you remember something or someone that you love - can hurt and put you down. I realized how strong you have to be to live abroad!

Anyway, my time abroad didn't finish and, of course, I have my blue days. Therefore, if you ask me if I regret my decision, I have just one thing to tell you: yes, but I regret to wait so long to do that! Congrats for everybody who took that risk to be a foreign or ''gringo'' someday!

-----------

Ha exatos 10 meses, entrei em mais um aviao e tomei voo para os Estados Unidos. Nao apenas um voo, mas aquele que me mudou. Com 25 anos em minhas costas, eu decidi dar um break da minha vida profissional e dei cara a bater, como se diz no ditado popular. Deixei emprego, familia e amigos para encarar o desconhecido. Na verdade, para confrontar meu lado desconhecido - porem nao fazia ideia disso.

Aqui estou! Mais dois carimbos no meu passaporte, alguns estados visitados, amigos feitos de toda a parte do mundo e inesquecives dias. Ah, historias... Eu poderia comprar o mundo ou economizar rios de dinheiro, entretanto nada me deixaria mais feliz e realizada do que esses dias e experiencias que tenho vivido durante esse ultimo ano! Impagaveis momentos que lembrarei com um sorriso largo no rosto toda vez que me pegar vendo fotos. Melhor; terei a oportunidade de falar aos meus filhos o quao feliz eu fui ao romper barreiras e encoraja-los a desbravar o mundo.

Contudo, ha 10 meses eu tenho aprendido quao doloroso eh viver longe dos seus. Como a saudade pode machucar e coloca-lo para baixo. Porem, quao forte voce se torna apos encarar o desafio de viver no estrangeiro!

Enfim, meu tempo fora do Brasil nao esta perto de terminar e, claro, tenho meus dias cinzas, mas se voce me perguntar se me arrependo em ter largado tudo para comecar tudo novamente, lhes digo: sim! Arrependo-me de nao te-lo feito antes! Parabens para mim e para todos que um dia ja se arriscaram em terras gringas! E um muito obrigada aqueles que de alguma forma contribuem para o meu amadurecimento. 

Obs.: Perdao pelos erros ortograficos; teclado desconfigurado!